Запитання та відповіді по автомобільному світлу

Водіння з увімкненим світлом у денний час

Чи варто купувати денні ходові вогні?

Енергоспоживання під час використання світлодіодних денних ходових вогнів OSRAM до 90% нижче порівняно з використанням фар ближнього світла у денний період. Такий показник можливий завдяки високій ефективності світлодіодів і з тим, що відпадає необхідність використання інших джерел освітлення, таких як підсвічування номера, задні фари, габаритні вогні, підсвічування приладової дошки.

Крім того, світлодіодні денні ходові вогні OSRAM мають виняткову довговічність (ресурс понад 5000 годин порівняний з терміном служби самого автомобіля). При цьому вони дозволяють зберегти ресурс фар ближнього світла.

Придбання денних ходових вогнів не тільки корисне з погляду безпеки, а й допоможе заощадити кошти.

Якою є ситуація з денними ходовими вогнями в країнах Євросоюзу?

Європейська Комісія загалом підтримує єдине рішення щодо денних ходових вогнів та ухвалила рішення, згідно з яким усі легкові автомобілі, випущені після 2011 року, мають бути обладнані ДХВ. До цього моменту у різних країнах діяли різні правила.

Нижче наведено інформацію станом на червень 2009 року, джерело: Загальний німецький автомобільний клуб (ADAC). Ми не беремо на себе відповідальність за точність і повноту наведених нижче відомостей.

Використання денних ходових вогнів є обов'язковим у таких країнах:

  • Боснія і Герцеговина
  • Чеська Республіка
  • Данія
  • Естонія
  • Фінляндія
  • Угорщина*
  • Ісландія
  • Італія*
  • Латвія
  • Литва
  • Македонія
  • Чорногорія
  • Норвегія
  • Польща
  • Румунія*
  • Росія*
  • Словаччина
  • Словенія
  • Швеція

* на трасах / поза межами міста

У зимовий період використання денних ходових вогнів є обов'язковим у таких країнах:

  • Болгарія (з 1 листопада до 31 березня)
  • Хорватія (з останньої неділі жовтня до останньої неділі березня)

Обов'язкове використання денних ходових вогнів на певних автомагістралях:

  • Португалія – лише на трасі IP5, від Вілар-Формозу до Авейро

Рекомендується використовувати денні ходові вогні в таких країнах, як:

  • Франція
  • Німеччина
  • Швейцарія

Заборона використання денних ходових вогнів існує лише:

  • У Греції (за винятком транспортних засобів з автоматичними ДХВ)

Крім того, в таких країнах, як Хорватія, Македонія, Чорногорія, Росія, Сербія, Словаччина та Іспанія необхідно мати запасний комплект ходових вогнів. Запасні ходові вогні також рекомендуються для використання в таких країнах, як Чеська Республіка, Франція, Угорщина, Норвегія, Португалія та Словенія.

Чи достатньо використовувати вогні стоянки замість денних ходових для забезпечення хорошої видимості автомобіля в денний час?

Зрозуміло, ні!

Йдеться про важливий аспект безпеки всіх учасників дорожнього руху. Кожен з них повинен забезпечити достатню видимість автомобіля для решти водіїв. Призначення стоянкових вогнів полягає у забезпеченні видимості автомобіля, припаркованого у нічний час. До денних ходових вогнів пред'являються набагато жорсткіші вимоги до потужності, щоб гарантувати видимість автомобіля в будь-якій ситуації. Світло, що випромінюється стоянковими вогнями, значно слабше, ніж потрібно для реалізації цієї функції. Достатню для цього потужність мають лише фари ближнього світла.

До речі: рух із включеними протитуманними фарами без дійсної скрути видимості заборонено майже у всіх країнах ЄС.

Чи насправді використання денних ходових вогнів збільшує ризик ДТП для мотоциклістів?

Донедавна денні ходові вогні були обов'язковими лише забезпечення видимості мотоциклістів на дорозі. Дехто був стурбований тим, що поява денних ходових вогнів на легкових автомобілях зробить мотоциклістів менш помітними.

Подібна думка заснована на тому, що денні ходові вогні легкових та вантажних автомобілів заважатимуть заздалегідь та безпомилково визначити на дорозі мотоцикліста. Великі дослідження, проведені в таких регіонах як Нижня Саксонія, показали, що використання денних ходових вогнів підвищує рівень безпеки всіх учасників дорожнього руху. Було доведено, що зір водія сприймає транспортний засіб із ходовими вогнями раніше, ніж без них. Це означає, що тепер мотоциклісти раніше бачитимуть інших учасників дорожнього руху, що дозволить уникнути безлічі ДТП за участю мотоциклістів.

Головний висновок у тому, що денні ходові вогні не погіршують, лише підвищують видимість всіх учасників дорожнього руху. Більш того, найбільш уразливі учасники дорожнього руху (такі, як пішоходи та велосипедисти) теж будуть здатні набагато раніше розпізнати небезпеку (автомобіль).

Навіщо потрібно використовувати денні ходові вогні?

Під час руху з денними ходовими вогнями Ви можете підвищити рівень особистої безпеки та значно знизити ризик аварій. До 50% усіх учасників ДТП (для перехресть це число сягає 80%) стверджують, що не бачили інший транспортний засіб, або бачили його не весь час. Учасників дорожнього руху із денними ходовими вогнями видно значно краще. Згідно з дослідженнями ЄС, використання в Європі денних ходових вогнів призвело до зниження річної кількості страхових випадків ДТП на понад мільйон. Це означає на 155000 менше постраждалих та на 5500 менше загиблих.

Лампи із покриттям для колірного ефекту

Які переваги ламп OSRAM COOL BLUE INTENSE?

Крім яскравого і більш привабливого екстер'єру автомобіля, галогенні фари COOL BLUE INTENSE мають значно вищі порівняно зі стандартними фарами фотометричними характеристиками.

Однак існують і інші продукти, що мають ще більшу яскравість. Це лінійка NIGHT BREAKER SILVER, що пропонує до 100% інтенсивніше світло, або фари NIGHT BREAKER LASER, інтенсивність світла яких до 150% вище в порівнянні зі стандартними лампами.

Для створення однорідного блакитнуватого світіння по всій передній частині автомобіля OSRAM також пропонує використовувати вогні стоянки COOL BLUE INTENSE.

Лінійка COOL BLUE INTENSE включає:

Лампи головного освітлення:

  • галогенні лампи H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
  • газорозрядні лампи XENARC COOL BLUE INTENSE D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D4S

Допоміжне освітлення:

  • W5W

Які переваги OSRAM COOL BLUE INTENSE як стоянкові вогні?

Спеціальне покриття дозволяє змінювати колірну температуру W5W так, щоб створити видимість холодного білого світла.

Габаритні ліхтарі COOL BLUE INTENSE стануть стильним доповненням до ксенонових ламп головного освітлення OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE або галогенних ламп COOL BLUE INTENSE і допоможуть посилити ефект холодного білого світла.

Які типи автомобільних ламп OSRAM мають версію COOL BLUE INTENSE?

Версії COOL BLUE INTENSE або XENARC COOL BLUE INTENSE доступні для:

Лампи головного освітлення:

  • Галогенні лампи: H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
  • Ксенонові лампи: D1S, D1R, D2S, D2R. D3S, D4S

Допоміжне освітлення:

  • W5W

Лампи головного світла підвищеної яскравості

Що краще: NIGHT BREAKER SILVER, NIGHT BREAKER LASER чи COOL BLUE INTENSE?

Все залежить від особистих запитів та переваг. Якщо водій потребує максимальної яскравості для інтенсивного освітлення дороги, вибирайте лампи OSRAM NIGHT BREAKER 200 або OSRAM NIGHT BREAKER LASER. Це рішення забезпечить до 200% більшу освітленість у порівнянні зі стандартними лампами. Також є компромісне рішення - лампи NIGHT BREAKER SILVER, що забезпечують до 100% яскравіше світло в порівнянні зі стандартними лампами.

Якщо водієві потрібно більше, ніж просто висока яскравість і хороша видимість автомобіля, він може вибрати лампи з лінійки OSRAM COOL BLUE INTENSE.

Зрозуміло, що весь асортимент виробів повністю схвалений ECE для необмеженого використання на дорогах загального користування по всій Європі.

Сигнальные лампы с цветным покрытием

Что такое DIADEM с точки зрения дизайна и стойкости?

Лампы DIADEM и DIADEM CHROME придают автомобилю индивидуальность. Они светятся насыщенным оранжевым светом, но в выключенном состоянии лампы могут быть голубоватого или нейтрального цвета (например, хром).

Лампы DIADEM обладают исключительным ресурсом. Срок службы таких сигнальных огней в два раза превышает обычные лампы оранжевого свечения.

Чому OSRAM DIADEM світяться жовтим, хоча сам ліхтар виглядає безбарвним?

Особливий світлофільтр дозволяє випромінювати світло янтарного кольору, при цьому відбите світло може бути блакитним або нейтральним.

Лампи DIADEM DEEP AMBER випромінюють дуже насичений янтарний колір. Такий насичений колір забезпечує добрий контраст при денному освітленні автомобіля.

Ксенонові лампи головного світла

Які небезпечні речовини містять автомобільні лампи?

Ксенонові лампи першого покоління (D1 та D2) містили ртуть (Hg). Друге покоління ламп (D3; D4 та D8) не містить ртуті.

Мій дилер каже, що модернізація ксенонових ламп для мого автомобіля недоступна, хоча на дорогах зустрічається багато автомобілів, які спочатку не були обладнані ксеноновим світлом. Чи можу я замінити наявні лампи на ксенонові самостійно?

Здійснювати заміну галогенних ламп на ксенонові самостійно не можна.

Ксенонові лампи допускаються до використання лише у спеціалізованих фарах ксенону. Заміна галогенних ламп на ксенонові заборонена для доріг загального користування, не дозволить пройти технічний огляд та призведе до втрати страховки.

У чому перевага блок-фар LEDriving XENARC у порівнянні з галогенними фарами?

Для ряду автомобілів OSRAM виробляє блок-фари LEDriving XENARC, які мають схвалення ЄСЕ та дозволені для використання на дорогах загального користування. Вони забезпечують більше світла на дорозі в порівнянні зі штатними галогенними фарами, мають більш тривалий термін служби, а також набагато сучасніший дизайн.

TRUCKSTAR PRO

Як з технічної точки зору можна об'єднати на 120% інтенсивніше освітлення і до 2.5 разів більший ресурс в одній лампі?

Секретом лінійки TRUCKSTAR є одновіткова технологія OSRAM Донедавна всі 24-вольтові лампи мали нитку у вигляді подвійної спіралі. Лампи з подвійною спіраллю мають свої недоліки з погляду однорідності світла та рівномірного розподілу тепла по нитці. Це вело до істотного зниження ресурсу та нерівномірного висвітлення.

Виробивши широкі дослідження та розробки, компанія OSRAM стала першим у світі виробником, здатним запропонувати одновиткові лампи на 24 вольт. Це стало справжнім технологічним стрибком з погляду якості освітлення та ресурсу ламп. Тепер власники вантажних автомобілів можуть мати всі переваги цієї технології завдяки лінійці TRUCKSTAR PRO.

Чи підходять OSRAM TRUCKSTAR PRO для універсального використання і чи є на них сертифікат ECE?

Так, безперечно, всі продукти лінійки TRUCKSTAR PRO повністю відповідають вимогам ECE R37 та схвалені для універсального використання. Тому Ви можете замінити свої стандартні 24-вольтні лампи на відповідні лампи TRUCKSTAR PRO, відразу ж отримавши ефективніше освітлення та значно більший ресурс.

Чи представлені в лінійці TRUCKSTAR PRO сигнальні лампи?

Компанія OSRAM розширила асортименти TRUCKSTAR PRO кількома джерелами світла для сигнального освітлення.

Ці лампи мають підвищений ресурс і стійкість до вібрації в порівнянні зі звичайними 24-вольтними сигнальними лампами.

Лампи високої потужності

Чи представлені в лінійці продукції OSRAM "високомочні" лампи головного світла, такі як H4 100/90 Вт?

OSRAM виробляє та постачає всі свої стандартні лампи у високовольтовій версії для ряду ринків. Проте на дорогах загального користування використання таких ламп заборонено. Лампи з підвищеною потужністю у фарах автомобілів дозволені лише для спеціальних завдань та використовуються на лісозаготівельній, сільськогосподарській та гірничодобувній техніці, а також на позашляховиках, наприклад, на ралійних авто. Використання таких ламп на дорогах загального користування може призвести до відкликання прав на керування транспортними засобами та втрату страховки.

Якщо автовласнику потрібно освітлення високої інтенсивності, йому слід вибрати лампи OSRAM NIGHT BREAKER SILVER або ще більш яскраві лампи головного світла - NIGHT BREAKER LASER i NIGHT BREAKER 200. Такі лампи відповідатимуть чинним нормативам, але забезпечуватимуть при цьому на 150% більш інтенсивне освітлення у порівнянні зі стандартними лампами.

Джерела світла тривалого терміну служби

Поєднання стійкої до вібрацій нитки розжарювання, ретельно підібраний склад газу та його високий тиск забезпечують лампу виключно тривалим терміном служби.

Компанія OSRAM впевнена у високій якості ламп ULTRA LIFE та XENARC ULTRA настільки, що пропонує 4 роки гарантії на галогенні лампи головного світла ULTRA LIFE та 10 років гарантії на ксенонові лампи XENARC ULTRA LIFE за умови їх некомерційного використання.

Це те, як працює гарантія на автомобільні лампи..

Лампи для мотоциклів

Чи можна використовувати призначені для автомобіля лампи, наприклад H7 55W PX26d, для мотоцикла?

Так, таке можливе. Всі автомобільні лампи такого типу можна використовувати як для автомобілів, так і для мотоциклів. Наприклад, для цього може використовуватися лампа головного світла, сертифікована за категорією H7 ECE, що відповідає вимогам ECE R37, що має маркування E. Деякі лампи, наприклад категорії S1 і S2, призначені виключно для мотоциклів. Оскільки системи фар мотоциклів піддаються сильнішому вібраційному впливу, ніж системи фар автомобілів, ми рекомендуємо встановлювати на мотоцикли спеціально призначені для них лампи, оскільки вони проходять випробування на вібростійкість.

Чим відрізняється лампа для автомобіля від мотоцикла?

Різниця полягає в тому, що лампи для мотоциклів додатково випробовують на вібростійкість відповідно до методики NBR Heavy Duty (Стандарт IEC 60810). Додаткові випробування дозволяють гарантувати, що лампи відповідають високим вимогам вібраційної стійкості систем освітлення для мотоциклів.

Чим особливого у лампах для мотоциклів?

Лампи для мотоциклів випробовують на вібростійкість відповідно до методики NBR (Стандарт IEC 60810). Цей стандарт передбачає імітацію фонового шуму двигуна та вібрацій, спричинених дорожнім полотном. Методика випробувань розроблена Університетом та відображає реальні умови дорожнього полотна.

Загальні питання

Які відомості містяться на лампі?

На автомобільні лампи OSRAM наносяться такі відомості:

  • Маркування OSRAM чи OS відбиває виробника, у разі - компанію OSRAM.
  • 12, "12V", "24" або "24V" відображає номінальну напругу відповідно до Правил 37 ECE.
  • H1, "H4", "P21W" відображають категорію відповідно до міжнародного стандарту, наприклад 55W - це лампа з номінальною потужністю 55 Вт.
  • E1 вказує на країну, в якій лампа була випробувана та сертифікована ("1" означає Німеччину).
  • Якщо на лампі нанесені символи DOT, це означає, що лампа сертифікована для продажу в США (потрібна тільки лампам головного світла, ближнього і далекого).
  • Символ U означає лампу зі зниженим відповідно до вимог ECE ультрафіолетовим випромінюванням (наприклад, для використання з пластиковим ковпаком).
  • Знак схвалення видається відповідним контролюючим органом (Міністерство транспорту Бельгії у випадку E1) і має п'ятизначний номер 37R (E1), або тризначний номер (може містити літери та цифри). Також майже на всі лампи наноситься власний код виробника так, щоб виробник міг відстежувати вироблені партії.

Мініатюрні розміри деяких джерел світла не дозволяють відобразити на лампі всю інформацію. Відповідно до законодавства, на сертифікованих лампах повинен бути відображений виробник, номінальна напруга, потужність, маркування випробувань (наприклад, E1) та маркування сертифікації.

Чи нормуються допоміжні лампи для автомобільного освітлення?

Найчастіше змінні лампи для зовнішньої частини транспортного засобу вимагають сертифікації. Крім ламп головного світла, це відноситься до сигнальних вогнів, індикаторів, гальмівних сигналів, задніх ліхтарів, протитуманних фар, стоянкових вогнів, ліхтарів заднього ходу і підсвічування номерного знака. Усі вони сертифікуються відповідно до Правил 37 та 99 ECE (Європейська економічна комісія у випадку Європи). Однією з переваг стандартизації є те, що такі лампи можна замінювати на аналогічні лампи інших виробників.

Інша перевага полягає в тому, що їх неможливо переплутати з іншими лампами, що знижує ризик створення небезпечної ситуації на дорозі.

Джерела світла всередині автомобіля не вимагають сертифікації, однак у більшості випадків відповідають стандартам та технічним вимогам.

Що означає B3 та Tc з точки зору терміну служби ламп?

Всі вироби, розраховані на певний ресурс або термін служби, мають подібні або однакові характеристики відмов.

Якщо побудувати графік термінів служби окремих ламп на спеціальному логарифмічному графічному папері, то отриманий графік називатиметься "кривою розподілу Вейбулла".

Завдяки стабільності процесу виробництва ми досягаємо того, що цей графік є прямою лінією, вздовж якої будуть розташовані різні значення ресурсу. Для своїх продуктів в автомобільному секторі OSRAM вказує значення B3, яке відображає час, за який не менше ніж 3% випробуваних ламп вийшли з ладу. OSRAM також вказує значення Tc, яке відображає час, за який 63,2% ламп вийшли з ладу.

Раніше вказувалися лише середні значення (середній ресурс), яке відповідало б значенню B50 (тобто час, за який 50% ламп виходять з ладу). Вказуючи і значення B3, і значення Тс, ми даємо уявлення про статистичний розподіл терміну служби, і, тим самим, якість наших виробів.

США також вказується значення B10. Це значення можна розрахувати виходячи з B3 і Тс.

Усередині моєї фари є конденсат. Чи це нормально, і як це можна виправити?

Рух під час дощу або використання струминного миття може призвести до потрапляння невеликої кількості рідини всередину фари та утворення конденсату, однак це не призводить до втрати якості.

Оскільки таке явище виникає на короткий період, наявність усередині фар конденсату вважається нормальним. Конденсат незабаром виходить із фар природним шляхом завдяки циркуляції повітря.

Найчастіше волога потрапляє всередину фар внаслідок некоректного використання струминних мийних машин при помивці транспортного засобу. Тому ми рекомендуємо ніколи не спрямовувати струмінь води безпосередньо на фари і подавати воду з відстані не менше ніж 30 сантиметрів від транспортного засобу.

Якщо вам потрібна додаткова допомога, просимо звертатись до нашої служби технічної підтримки клієнтів OSRAM ( automotive-service@osram.com).

Які фактори, що пошкоджують, впливають на термін служби автомобільних ламп розжарювання (галогенних) з малим діаметром нитки розжарення?

  • Вібрація та удари
  • Навколишня температура лампи або освітлювального пристрою
  • Електроживлення
  • Корозія роз'ємів, що веде до погіршення контакту з лампою
  • Інші фактори можуть мати неналежну якість або недостатній контроль у процесі виробництва виробником лампи або виробника автомобіля.

Чи працюватиме лампа розжарювання (галогенна) вічно?

Ні.

Закони фізики не дозволяють створити лампу розжарювання, яка могла б працювати вічно. Оскільки через нитку лампи проходить струм, ця нитка неминуче випаровується. Згодом внаслідок цього нитка перегорає.

В принципі, можна створити таку лампу розжарювання, яка зможе пропрацювати дуже довго. Як би там не було, це завжди компроміс, оскільки довговічність знижує світлову ефективність (тобто інтенсивністю освітлення, одержуваної за певної вхідної потужності). Нитка може використовуватися за нижчої температури. Можна використовувати товщу нитку, яка довше випаровуватиметься.

Важливим фактором є безпека. Лампи з дуже довгим терміном служби не відповідатимуть сучасним вимогам до фар. Вони не видаватимуть достатню потужність, щоб забезпечити належне освітлення.

Як я можу легально отримати яскравіше освітлення.

Найбільш простий та економічний спосіб – замінити стандартні галогенні лампи розжарювання на відповідні NIGHT BREAKER SILVER або ще краще – на NIGHT BREAKER LSAER. Лампи OSRAM NIGHT BREAKER LASER забезпечують до 150% інтенсивніше освітлення дороги порівняно зі стандартними галогенними лампами.

Інший спосіб – це повністю замінити фари на ксенонові, для яких підійдуть лампи OSRAM XENARC. Такий варіант забезпечить максимальну видимість для водіїв. Запитайте у вашого автодилера, чи можна модернізувати головне світло Вашого автомобіля.

Що таке MSCP?

На лампах, виготовлених для американського та європейського ринків, вказується різна інформація. Наприклад, для американського ринку вказується струм, який споживається лампою в амперах, а не потужність лампи. Інтенсивність світлового потоку указується над люменах, а MSCP, що означає " середню сферичну потужність стандартної свічки " .

Для перекладу MSCP у люмени використовується проста формула. Середня інтенсивність MSCP * 4 * π = інтенсивність світлового потоку в люменах.

У чому різниця між номінальною та заявленою випробувальною напругою?

Номінальна напруга, також називається розрахунковим - це значення, що вказується на лампі відповідно до вимог ECE R37; У разі це 12 чи 24 вольт.

Випробовувальна напруга також нормується ECE R37. Це напруга, під яку проектується лампа, і значення якої надається діючими стандартами.

Наприклад, випробувальна напруга для ламп головного світла становить 13,2 вольт, допоміжних ламп 13,5 вольт, і 28 вольт для ламп 24-вольтних систем.

Чи підлягають переробці автомобільні лампи OSRAM?

Стандартні автомобільні лампи, такі як індикатори, стоп-сигнали, задні ліхтарі та внутрішнє освітлення не містять жодних речовин, які могли б завдати шкоди навколишньому середовищу, тому ніяких спеціальних заходів для переробки таких ламп не потрібно. Те саме стосується і галогенних ламп головного освітлення.

Ксенонові та мініатюрні флюоресцентні лампи (використовуються в автобусах та для підсвічування приладової панелі) містять ртуть (близько однієї тисячної грама в кожній лампі), тому їх збирають для переробки.

Підсвічування електронних компонентів, таких як елементи керування переробляється так само, як і інші відходи електроніки.

У Гемранії компанія OSRAM бере участь у так званій "Подвійній системі" (Dual System). Тому на упаковці виробів вказується маркування Grüner Punkt (у вигляді зеленої точки). Такі вироби зберігаються у контейнерах Dual System.

Чому передні фари випромінюють менше ультрафіолетового випромінювання?

У наші дні виробляється все більше фар із пластиковими компонентами, що скорочують їхню масу та вартість. Особливо важливо те, що майже всі прозорі ковпаки для фар виготовляються із пластику. Вплив ультрафіолетового випромінювання від джерел освітлення та сонця на прозорий пластик добре відомий. Згодом пластик жовтіє та тріскається, причому процес прискорюється при нагріванні матеріалу.

Лампи OSRAM з ультрафіолетовим фільтром відповідають нормам стандарту ECE R37 (за винятком ламп для позашляховиків) з точки зору граничної інтенсивності ультрафіолетового випромінювання, і тому можуть використовуватися з пластиковими ковпаками.

Ці якості відображені на упаковці символом "UV FILTER". На лампу при цьому наноситься символ "U". Усі галогенові лампи головного освітлення OSRAM мають ультрафіолетовий фільтр.