Автомобільне освітлення
 

Загальні запитання про автомобільне освітлення

Світлодіодне освітлення салону — LEDambient

Чому при першому використанні не працює пульт дистанційного керування?

Перед першим використанням пульта дистанційного керування його необхідно налаштувати. Для цього одночасно натисніть усі три кнопки на пульті. При цьому замиготять освітлювальні модулі, що свідчить про успішне налаштування.

Зверніть увагу, що спочатку з пульта дистанційного керування слід зняти захисне покриття. Після цього подавати команди з пульта дистанційного керування можна через 10 секунд.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM: automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22* (з 9:00 до 18:00 (за центральноєвропейським часом) з понеділка по п'ятницю. Обслуговування доступне англійською та німецькою мовами).

*Послуги зв'язку оплачуються додатково.

Чи можна використовувати декілька ламп LEDambient і керувати ними за допомогою одного пульта дистанційного керування?

Можна використовувати необмежену кількість таких ламп і керувати ними за допомогою одного пульта дистанційного керування. Для цього потрібно лише повторювати процедуру початкового налаштування при встановленні кожної нової лампи.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM: automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22* (з 9:00 до 18:00 (за центральноєвропейським часом) з понеділка по п'ятницю. Обслуговування доступне англійською та німецькою мовами).

*Послуги зв'язку оплачуються додатково.

Світлові модулі не вмикаються або швидко вимикаються. У чому причина?

При поставці заряд вбудованої батареї є мінімальним. Перед першим використанням модулів їх необхідно повністю зарядити. Коли починається зарядження, модулі спалахують тричі.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM: automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22* (з 9:00 до 18:00 (за центральноєвропейським часом) з понеділка по п'ятницю. Обслуговування доступне англійською та німецькою мовами).

*Послуги зв'язку оплачуються додатково.

Світлодіодні лампи для заміни старих ламп

Які лампи можна замінити на нові світлодіодні лампи?

У салоні:

  • Верхня лампа.
  • Лампа для читання.
  • Підсвічування панелі приладів.
  • Підсвічування ящика для рукавичок.
  • Підсвічування зони ніг.
  • Підсвічування багажника.

Зовнішнє освітлення (лише для бездоріжжя):

  • Підсвічування номерного знака.
  • Габаритні вогні.
  • Габаритний задній ліхтар.
  • Підсвічування дверей.
  • Покажчик повороту.

Чому заміна ламп зовнішнього освітлення дозволяється лише за умови, якщо автомобіль використовується в умовах бездоріжжя?

Наразі заміна звичайних ламп на світлодіодні для зовнішнього освітлення автомобілів заборонена законодавством. Винятками є використання світлодіодних ламп, встановлених виробником автомобіля, або заміна всього відповідного блоку світлового приладу, що потребує значних зусиль.

Світлодіодні лампи не мають сертифікації згідно з вимогами Європейської економічної комісії (ЄЕК), що дозволяє використання для зовнішнього освітлення. Тому таке використання є незаконним і призведе до скасування дозволу на експлуатацію та страхового покриття.

Компанія OSRAM разом з іншими виробниками освітлення наразі працює над тим, щоб до законодавства було внесено зміни, які враховують появу нових технологій.

Чому бортовий комп'ютер відображає повідомлення про несправність лампи, навіть якщо вона працює?

Деякі автомобілі оснащені системою виявлення несправностей ламп. Вона перевіряє роботу ламп, посилаючи на них електричні імпульси. Оскільки світлодіодні лампи споживають менший струм, ніж звичайні лампи, така система може сприймати їх як «несправні».

Якщо це трапляється у вашому автомобілі, радимо використовувати блок керування освітлювальним обладнанням типу OSRAM LEDriving Canbus.

Їзда з увімкненим світлом у світлу пору доби

Моделі мого автомобіля немає в переліку моделей.

Перелік моделей, на яких можна використовувати лампи LEDriving FOG, включає лише моделі автомобілів із функцією plug and play. Встановлення лампи на моделі, яких немає в переліку, в принципі можливе шляхом регулювання монтажу та підключення. Незабаром у продажу з'явиться додатковий комплект адаптерів для встановлення цих ламп на інших моделях автомобілів.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Чи законно використовувати протитуманні світлодіодні фари LEDriving FOG на дорогах загального користування у Європі?

Протитуманні світлодіодні фари LEDriving FOG схвалені для використання в якості денних ходових вогнів згідно з регламентом ЄЕК R87 і в якості протитуманних фар згідно з регламентом ЄЕК R19. Тому їх дозволено встановлювати та використовувати як денні ходові вогні та протитуманні фари в Європі.

Монтаж та використання цих ламп у Європі має відповідати вимогам регламенту ЄЕК R48. Їхній монтаж та підключення згідно з вимогами регламенту ЄЕК R48 описані в інструкції з експлуатації, що додається.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Чи можна використовувати протитуманні світлодіодні фари LEDriving FOG на автомобілях, уже оснащених поворотними вогнями?

Переконайтеся в тому, що в блоці керування автомобіля вимкнено функцію додаткового освітлення на поворотах. Паралельне використання цих ламп наразі неможливе.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Чи мають з'являтися повідомлення про несправність від бортового комп'ютера після встановлення лампи?

Через значно нижче споживання енергії протитуманними світлодіодними фарами LEDriving FOG, наприклад порівняно з галогенними протитуманними фарами, у деяких випадках бортовий комп'ютер відображає повідомлення про несправність («несправна лампа»). Щоб запобігти цьому, ми рекомендуємо встановити додатковий резистор. У багатьох випадках функцію виявлення несправності ламп може вимкнути фахівець.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Денні ходові вогні LEDriving LG (DRL102)

Що робити, якщо виникають загальні проблеми з увімкненням і вимкненням денних ходових вогнів?

Переконайтеся, що маєте з'єднання з клемою 15/запалювання.

Також перевірте правильність підключення електропроводки згідно з інструкцією.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, звертайтеся до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com.Телефон гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Чи законно використовувати денні ходові вогні LEDriving LG на дорогах загального користування в Європі?

Денні ходові вогні LEDriving LG схвалені для використання в якості денних ходових вогнів згідно з регламентом ЄЕК R87 і як габаритні вогні згідно з регламентом ЄЕК R7. Тому їх дозволено встановлювати та використовувати в якості денних ходових вогнів та габаритних вогнів у Європі.

Монтаж та використання цих ламп у Європі має відповідати вимогам регламенту ЄЕК R48. Їхній монтаж та підключення згідно з вимогами регламенту ЄЕК R48 описані в інструкції з експлуатації, що додається.

Окрім цього, під час монтажу та експлуатації денних ходових вогнів необхідно дотримуватися вимог відповідного національного законодавства (зокрема нормативних актів щодо денних ходових вогнів та внесення даних про зміни до документації автомобіля).

Їзда з увімкненим світлом у світлу пору доби

Чи варто придбати денні ходові вогні?

Світлодіодні денні ходові вогні LEDriving LG споживають до 90 % менше енергії порівняно зі звичайними лампами ближнього світла, увімкненими у світлу пору доби. Такий показник досягається завдяки використанню енергоефективних світлодіодів, а також за рахунок того факту, що при цьому не вмикаються непотрібні лампи (підсвічування номерного знака, задні габаритні ліхтарі, габаритні вогні, підсвічування панелі приладів).

Окрім того, світлодіодні денні ходові вогні LEDriving LG надзвичайно довговічні (термін служби становить понад 5000 годин; можуть використовуватися протягом усього терміну експлуатації автомобіля) і зберігають ресурс ламп ближнього світла.

Ось чому придбати денні світлові вогні не лише корисно з точки зору безпеки, але й в кінцевому підсумку вигідно з фінансової точки зору.

Як регулюється питання використання денних ходових вогнів у різних країнах ЄС?

Загалом Європейська комісія підтримує єдине рішення щодо використання денних ходових вогнів і постановила, що починаючи з 2011 року всі нові автомобілі мають бути оснащені денними ходовими вогнями. До цього часу в різних країнах існували щодо цього різні правила.

Нижче наведена інформація про поточні вимоги щодо використання денних ходових вогнів (станом на червень 2009 року, джерело: Німецький автомобільний клуб (ADAC) — не несе відповідальності за правильність і повноту цієї інформації).

Використання денних ходових вогнів протягом усього року обов'язкове у таких країнах:

  • Боснія і Герцеговина,
  • Чеська Республіка,
  • Данія,
  • Естонія,
  • Фінляндія,
  • Угорщина*,
  • Ісландія,
  • Італія*,
  • Латвія,
  • Литва,
  • Македонія,
  • Чорногорія,
  • Норвегія,
  • Польща,
  • Румунія*,
  • Росія*,
  • Словаччина,
  • Словенія,
  • Швеція.

*на автомагістралях та за межами населених пунктів

Використання денних ходових вогнів у світлу пору доби в зимовий період обов'язкове у таких країнах:

  • Болгарія ( з 1 листопада до 31 березня);
  • Хорватія (з останньої неділі жовтня до останньої неділі березня).

Обмежене обов'язкове використання денних ходових вогнів:

  • у Португалії — лише на трасі ІР5 від Вілар Формосо до Авейру.

Рекомендується використання денних ходових вогнів у таких країнах:

  • Франція,
  • Німеччина,
  • Швейцарія.

Заборонено використання денних ходових вогнів лише в одній країні —

  • Греції (за винятком автомобілів з автоматичними денними ходовими вогнями).

Окрім цього, у деяких країнах (Хорватія, Македонія, Чорногорія, Росія, Сербія, Словаччина та Іспанія) водій повинен мати із собою запасні лампи. Це також рекомендується у Чеській Республіці, Франції, Угорщині, Норвегії, Португалії та Словенії. У цьому разі зручно використовувати комплекти запасних ламп із лампами для основних функцій освітлення.

Хіба не досить для поліпшення видимості автомобіля у світлу пору доби вмикати габаритні вогні замість ближнього світла?

Категорично ні!

Це стосується важливого аспекту безпеки всіх водіїв, які мають забезпечити, щоб інші учасники дорожнього руху могли побачити їхній автомобіль якомога швидше. Габаритні вогні призначені для того, щоб учасники дорожнього руху могли побачити автомобіль на стоянці в темну пору доби. Вимоги до яскравості денних ходових вогнів, втім, значно вищі, щоб забезпечити видимість автомобіля в будь-якій ситуації. Світло габаритних вогнів недостатньо потужне для виконання цієї функції; для цього придатні лише фари в режимі ближнього світла.

Між іншим, водіння з постійно ввімкненими протитуманними фарами за умов доброї видимості заборонене майже в усіх країнах ЄС!

Чи не зростає небезпека для мотоциклістів через використання денних ходових вогнів на автомобілях?

До недавнього часу денні ходові вогні використовувалися лише мотоциклістами для більшої безпеки за рахунок кращої видимості. Тому деякі люди були стурбовані тим, що загальне запровадження денних ходових вогнів призведе до збільшення ризику для мотоциклістів.

Ця думка базується на припущенні, що використання денних ходових вогнів на легкових та вантажних автомобілях призведе до погіршення сприйняття двоколісних транспортних засобів та зниження їхньої помітності. Проте численні дослідження, наприклад, проведені у Нижній Саксонії, показали, що широке використання денних ходових вогнів забезпечує додаткову безпеку для всіх учасників дорожнього руху. Доведено, що око люди завжди раніше помічає транспортний засіб із увімкненим світлом, ніж із вимкненим. Це означає, що тепер мотоциклісти також зможуть раніше помічати інших учасників дорожнього руху, а це дасть змогу уникнути великої кількості дорожньо-транспортних пригод.

Вирішальним є те, що видимість усіх учасників дорожнього руху поліпшується, а не погіршується. Окрім цього, користувачі доріг, які не мають переваг водіїв автомобілів (наприклад, пішоходи або користувачі двоколісних транспортних засобів) можуть раніше побачити небезпеку (автомобілі).

Навіщо використовувати денні ходові вогні?

Вмикаючи денні ходові вогні, водій значно поліпшує безпеку, значно знижуючи ризик дорожньо-транспортних пригод. 50 % усіх водії, які потрапляли в дорожньо-транспортні пригоди (і навіть 80 % з-поміж тих, хто потрапив у них на перехресті), стверджують, що не бачили іншого транспортного засобу або помітили його занадто пізно. Інші учасники дорожнього руху безумовно краще бачать автомобілі з увімкненими денними ходовими вогнями або ближнім світлом. Згідно з результатами дослідження, проведеного в ЄС, у різних країнах Європи можна було б уникнути понад одного мільйона дорожньо-транспортних пригод щорічно за рахунок використання денних ходових вогнів. У цьому разі було б на 155 000 менше людей, які постраждали в ДТП, і на 5500 менше загиблих на дорогах.

Лампи із голубим покриттям

Які переваги мають лампи COOL BLUE INTENSE від OSRAM?

Окрім того, що лампи COOL BLUE INTENSE у фарах виглядають особливо привабливо, що подобається багатьом водіям, ці галогенні лампи також мають кращі фотометричні характеристики порівняно зі звичайними лампами.

Втім, їх не порівняти з лампами серії SILVERSTAR 2.0, що дають до 60 % більше світла, або ще потужнішими лампами NIGHT BREAKER UNLIMITED, що забезпечують до 110 % більше світла на дорозі.

Для досягнення однакового голубуватого кольору в передній частині автомобіля компанія OSRAM також пропонує габаритні вогні COOL BLUE INTENSE.

У модифікації COOL BLUE INTENSE пропонуються такі лампи:

Лампи для фар:

  • галогенні лампи H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4;
  • газорозрядні лампи XENARC COOL BLUE INTENSE D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D4S.

Допоміжні лампи:

  • W5W.

Які переваги мають лампи OSRAM модифікації COOL BLUE INTENSE у габаритних вогнях?

Завдяки особливому покриттю лампа W5W має вищу світлову температуру та створює враження синього світла.

Лампи для габаритних вогнів COOL BLUE INTENSE є стильним доповненням до ксенонових ламп для фар OSRAM XENARC і XENARC COOL BLUE INTENSE, а також до галогенних ламп для фар COOL BLUE INTENSE, які підкреслюють синій відтинок світла.

Які типи ламп пропонує компанія OSRAM у модифікації COOL BLUE INTENSE?

У модифікації COOL BLUE INTENSE або XENARC COOL BLUE INTENSE пропонуються такі лампи:

Лампи для фар:

  • Галогенні лампи: H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4.
  • Ксенонові лампи: D1S,D1R, D2S, D2R, D3S, D4S.

Допоміжні лампи:

  • W5W.

Лампи для фар більшої яскравості

Яка лампа краща: NIGHT BREAKER UNLIMITED, SILVERSTAR 2.0 або COOL BLUE INTENSE?

Це залежить від ваших потреб і схильностей. Водії, яким потрібні лампи з максимальними характеристиками та якомога краще освітлення дороги, зазвичай обирають лампи для фар NIGHT BREAKER UNLIMITED від OSRAM, які дають до 110 % більше світла, ніж звичайні лампи, або лампи типу SILVERSTAR 2.0, які дають до 60 % більше світла, ніж звичайні лампи.

Водії, які віддають перевагу хорошим характеристикам, хорошій видимості та прагнуть виділятися з-поміж інших, обирають лампи серії OSRAM COOL BLUE INTENSE.

Звичайно, усі ці вироби схвалені для використання на дорогах загального користування в усіх європейських країнах згідно з правилами ЄЕК.

Лампи сигналу повороту з покриттям

Які особливості конструкції та термін служби характерні для ламп DIADEM?

Лампи DIADEM і DIADEM CHROME мають особливий вигляд, відмінний від звичайних жовтих ламп. Коли вони вимкнені, то мають синюватий або нейтральний колір (як хром).

Лампи DIADEM мають тривалий термін служби. Термін експлуатації таких ламп удвічі перевищує термін експлуатації звичайних ламп жовтого кольору.

Чому лампи OSRAM DIADEM спалахують жовтим світлом, хоча на вигляд вони молочно-білі?

Завдяки використанню спеціальних інтерференційних фільтрів світло, що проходить, має інший колір (жовтий), ніж те, що відбивається (синюватий або нейтральний).

Лампи DIADEM DEEP AMBER випромінюють дуже насичений жовтий колір. Цей насичений жовтий колір дає більший контраст у світлу пору доби.

Ксенонові лампи для фар головного світла

Які небезпечні речовини містять ці лампи?

Ксенонові лампи для фар першого покоління (D1 і D2) містять ртуть (Hg). У лампах другого покоління (D3, D4 і D8) ртуть не використовується.

Мій дилер стверджує, що на моєму автомобілі неможливо встановити ксенонові лампи з розрядом високої інтенсивності, хоча на дорогах можна побачити багато автомобілів із ксеноновими лампами, на яких їх спочатку не було. Чи можна замінити старі галогенні фари на ксенонові самостійно?

Самостійно замінити галогенні лампи на ксенонові неможливо.

Ксенонові лампи сертифіковані для використання лише у спеціально призначених для них фарах. Заміняти галогенні ламп на ксенонові суворо заборонено. Використання в автомобілі таких замінених ламп на дорогах загального користування призведе до скасування дозволу на його експлуатацію та втрати страхового покриття.

Які переваги має система освітлення XENARC порівняно з галогенними фарами?

Порівняно з галогенними фарами, фари XENARC дають більше світла та більш інтенсивну освітленість дороги. Вони мають більший термін служби та вищий ККД, ніж фари з галогенними лампами.

TRUCKSTAR PRO

Як стало технічно можливим поєднати на 100 % більше світла зі збільшенням терміну служби на 100 %, і все це в одній лампі?

Секретом ламп серії TRUCKSTAR є використання технології OSRAM із однією ниткою. До цього часу фізичні обмеження означали, що лампи з напругою живлення 24 В завжди мали подвійну спіраль. Що стосується рівномірності щільності світла та розподілу тепла вздовж усієї спіралі, лампи з подвійною спіраллю мають серйозні недоліки. Це призводить до значного скорочення терміну служби та нерівномірного розподілу світла.

Після проведення інтенсивних досліджень і розробок компанія OSRAM може гордитися тим, що стала першим виробником у світі, який пропонує технологію виготовлення ламп на 24 В з однією спіраллю. Це дозволило перейти на якісно новий рівень у технології виготовлення ламп і продовженні терміну їхньої експлуатації. У результаті було значно збільшено світловий потік і термін служби ламп TRUCKSTAR PRO для вантажних автомобілів.

Чи можна використовувати лампи OSRAM TRUCKSTAR PRO всюди і чи мають вони сертифікат ЄЕК?

Так, усі лампи серії OSRAM TRUCKSTAR PRO повністю відповідають вимогам регламенту ЄЕК R37 і сертифіковані для всіх способів застосування. Тому тепер ви можете замінити свої звичайні 24-вольтні лампи на відповідні лампи TRUCKSTAR PRO аналогічної категорії і скористатися перевагами кращого освітлення та більш тривалого терміну служби.

Чи пропонуються також сигнальні лампи серії TRUCKSTAR PRO?

Компанія OSRAM додала до серії ламп TRUCKSTAR PRO декілька сигнальних ламп.

Ці лампи мають більш тривалий термін служби і більшу стійкість до вібрації, ніж звичайні 24-вольтові лампи.

Лампи для фар головного світла високої потужності

Чи виготовляє компанія OSRAM лампи для фар високої потужності, такі як Н4 на 100/90 Вт?

Хоча компанія OSRAM постачає на окремі ринки всі свої стандартні галогенні лампи для фар також у модифікації зі збільшеною потужністю, такі лампи не дозволяється використовувати на дорогах загального користування. Вони можуть використовуватися лише для особливих сферах, наприклад у лісівництві та сільському господарстві, у гірничій промисловості, а також на автомобілях, не призначених для експлуатації на дорогах загального користування, наприклад автомобілях для раллі. Використання цих ламп на дорогах загального користування призведе до скасування дозволу на експлуатацію автомобіля та його страхового покриття.

Водіям, які хочуть отримувати більше світла від свої фар, слід звернути увагу на лампи для фар OSRAM SILVERSTAR 2.0 або на ще досконаліші лампи NIGHTBREAKER UNLIMITED. Ці лампи повністю відповідають вимогам законодавства, але забезпечують краще освітлення дороги до 110 % і до 40 м більший промінь (порівняно зі звичайними лампами).

Лампи з тривалим терміном служби

Поєднання масивної нитки розжарення, особливий склад газу, що заповнює лампу, та його високий тиск створюють усі передумови для забезпечення тривалої експлуатації лампи.

Компанія ОSRAM докладає всіх зусиль для забезпечення високої якості ламп ULTRA LIFE & XENARC ULTRA LIFE і пропонує гарантію на три роки плюс один додатковий рік на галогенні лампи для фар ULTRA LIFE і 10-річну гарантію на ксенонові лампи XENARC ULTRA LIFE. Обидві гарантії надаються лише кінцевим споживачам за умови реєстрації через Інтернет.

Гарантія працює таким чином.

Лампи для мотоциклів

Чи можна використовувати на мотоциклах, наприклад, лампу H7 55W PX26d, призначену для автомобілів?

Так, це можливо. Як правило, будь-яку автомобільну лампу можна використовувати на мотоциклі, за умови, що його фара сертифікована для використання ламп такого типу. Наприклад, якщо фара головного світла сертифікована для використання з лампами категорії Н7 ЕСЕ, можна використовувати будь-яку лампу, що відповідає вимогам регламенту ЄЕК R37 для ламп категорії H7 і має відповідний знак сертифікації. Існують окремі категорії ЄЕК, спеціально призначені для використання тільки на мотоциклах, наприклад S1 i S2. Оскільки фари головного світла мотоциклів піддаються більш високим вібраціям, ніж автомобільні фари, ми рекомендуємо використовувати у фарах мотоциклів лампи, призначені для мотоциклів, оскільки вони проходять випробування на відповідну стійкість до вібрації.

У чому саме полягає різниця між автомобільними та мотоциклетними лампами?

Різниця полягає в тому, що мотоциклетні лампи проходять додаткове випробування на вібрації згідно зі стандартом IЕС 60810. Це додаткове випробування дає змогу переконатися в тому, що лампи можуть витримувати вище вібраційне навантаження при встановленні на мотоциклі.

Що особливого в мотоциклетних лампах?

Мотоциклетні ламп проходять додаткове випробування на вібрацію з підвищеним навантаженням згідно зі стандартом IЕС 60810. При випробуванні моделюються вібрації від дорожньої поверхні та шум двигуна. Умови випробування були науково розроблені для відображення реальних дорожніх умов.

Загальна інформація

Що означає інформація, наведена на лампі?

На автомобільні та мотоциклетні лампи OSRAM наноситься така інформація:

  • OSRAM або OS означає виробника, у цьому випадку компанію OSRAM.
  • 12 або 12V, 24 або 24V означає номінальну напругу живлення згідно з регламентом ЄЕК R37 (12 або 24 Вт).
  • H1, H4, P21W тощо означає стандартні міжнародні категорії для ламп, стандартизованих згідно з вимогами ЄЕК, наприклад 55W означає номінальну потужність 55 Вт.
  • Е1 означає країну, де проводилися випробування та сертифікація лампи («1» означає Німеччину).
  • Якщо на лампі є позначка DOT, це означає, що вона сертифікована для ринку США (це необхідно лише для ламп головного світла, ближнього та дальнього).
  • Велика буква U означає лампу зі зниженим рівнем ультрафіолетового світла згідно з вимогами ЄЕК (наприклад, для застосування в пластикових фарах). Усі галогенні автомобільні та мотоциклетні лампи OSRAM відповідають цим вимогам.
  • Також на лампі нанесений знак сертифікації відповідним органом (у випадку Е1 це Федеральне управління дорожнього руху у Фленсбургу) з п'ятизначним (37R (E1) або тризначним (просто Е1) номером, який може також містити букви. Майже на всіх лампах також нанесений власний код виробника, який дає йому змогу відстежувати виробничі партії.

Через невеликий розмір деяких ламп не завжди можливо розмістити на них усю цю інформацію. За законодавством на сертифікованих лампах необхідно зазначати виробника, номінальну напругу, потужність та знаки випробувань і сертифікації (наприклад, Е1).

Чи мають бути стандартизовані допоміжні лампи для автомобілів і мотоциклів?

Як правило, змінні лампи для зовнішнього освітлення мають бути сертифіковані. Крім фар, до них відносяться сигнальні вогні — покажчики поворотів, стоп-сигнал, задні габаритні ліхтарі, протитуманні фари, стоянкові вогні, ліхтар заднього ходу та підсвічування номерного знаку. Вони мають відповідати вимогам регламентів ЄЕК 37 і 99. Однією з переваг стандартизації є те, що лампи можна заміняти на лампи аналогічного типу інших виробників.

Іншою перевагою є те, що стандартизовані лампи неможливо переплутати з іншими лампами, що сприяє безпеці на дорогах.

Джерела світла в салоні автомобіля не потребують стандартизації, але в більшості випадків вони відповідають технічним вимогам для стандартних ламп та їхніх цоколів.

Що означає В3 і Тс у зв'язку з терміном служби ламп?

Якщо розглянути терміни служби виробів, які розраховані на роботу протягом певного часу, можна побачити, що всі вони виходять із ладу приблизно одночасно.

Якщо нанести величини термінів служби окремих ламп у логарифмічній шкалі, то отримаємо криву, яка називається «крива розподілу Вейбулла».

У стабільному виробничому процесі для терміну служби ми отримуємо пряму лінію, на який можна побачити різні величини терміну служби для окремих виробів. Для своїх автомобільних і мотоциклетних ламп компанія OSRAM визначає величину В3, що показує час, через який під час випробування вийшли з ладу 3 % ламп. Компанія OSRAM також визначає величину Тс (характерний параметр розподілу Вейбулла), що показує час, через який виходять із ладу 63,2 % ламп.

Раніше зазначалася тільки середня величина терміну служби, що в цій системі позначень відповідає величині В50 (тобто часу, через який виходять із ладу 50 % ламп). Визначаючи величини В3 і Тс, можна отримати уявлення про розкид терміну служби виробу, а отже його якість.

У США також використовується параметр В10. Його величину можна обчислити, використовуючи значення В3 і Тс.

Усередині моїх фар конденсується волога. Чи це нормально, і як цього позбутися?

Водіння під дощем або використання для миття автомобіля води під високим тиском може призводити до потрапляння вологи всередину фар, тому незначна кількість конденсованої води у фарах не є ознакою неналежної якості.

Оскільки це може траплятися в перехідний період, ця конденсація у фарах вважається нормальною. Як правило, унаслідок циркуляції повітря конденсована волога невдовзі зникає.

Часто причиною запотівання фар автомобіля є неправильне використання струменю води під високим тиском для миття автомобіля. Рекомендується ніколи не спрямовувати струмінь води на фари і підтримувати відстань від автомобіля не менше 30 см.

Якщо вам необхідна додаткова допомога, зверніться до служби технічної підтримки OSRAM (automotive-service@osram.com, тел. гарячої лінії: +49 89 62 13 33 22).

Які чинники негативно впливають на термін служби мініатюрних ламп розжарювання (галогенних ламп із невеликим діаметром нитки розжарювання) на автомобілях і мотоциклах?

  • Вібрація і удари.
  • Температура повітря у фарі або іншому світловому приладі.
  • Джерело живлення.
  • Корозія у патроні лампи, що призводить до поганого контакту між лампою і контактами патрона.
  • Інші чинники, зокрема неналежна якість виготовлення або неправильне поводження під час виготовлення самої лампи, відповідного світлового приладу або всього автомобіля.

Чи існують лампи розжарення (галогенні лампи), що можуть використовуватися вічно?

Ні.

Закони фізики визначають, що лампа розжарення (галогенна лампа) не може мати необмежений термін служби. Коли струм проходить через нитку розжарення, деяка її частина обов'язково випаровується. З часом це призводить до перегорання нитки розжарення.

Але можна розробити лампу розжарення, яка може прослужити тривалий час. Втім, завжди необхідно знаходити компромісне рішення, оскільки це призводить до зменшення ККД лампи (тобто кількості світла, що створюється з певною вхідною потужністю). Нитка розжарення може працювати при нижчій температурі, або можна використовувати нитку більшого діаметра, щоб уповільнити випаровування та збільшити час до перегорання лампи.

Важливо враховувати міркування безпеки. Лампи з надзвичайно тривалим терміном служби не відповідають поточним вимогам до ламп головного світла. Вони не створюють достатньо світла для задовільного освітлення дороги.

Як можна поліпшити освітлення дороги, не порушуючи законодавства?

Найпростішим і найефективнішим з точки зору витрат шляхом є заміна звичайних галогенних ламп на відповідні лампи типу SILVERSTAR 2.0 або ще краще типу NIGHT BREAKER UNLIMITED. Лампи для фар головного світла OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED забезпечують до 110 % більше світла на дорозі та до 35 м довший промінь (порівняно зі звичайними галогенними лампами).

Можна також повністю замінити фари на нові фари, розраховані на використання ксенонових ламп OSRAM XENARC. Такий варіант забезпечує максимальну кількість світла для всіх водіїв. Запитайте у свого дилера, чи можна обладнати ваш автомобіль цими фарами.

Що таке MSCP?

На американські та на європейські лампи для автомобілів і мотоциклів наноситься різна інформація. Наприклад, на американських лампах зазначається величина струму через лампу в амперах, а не її потужність у ватах. Аналогічно, світловий потік лампи зазначається не в люменах, а одиницях MSCP, що означає середню сферичну потужність у канделах.

Перейти від одиниць MSCP до потоку в люменах можна за допомогою формули MSCP х 4 π (12,57) = світловий потік у люменах.

У чому полягає відмінність між номінальною та випробувальною напругою?

Номінальна, або паспортна напруга зазначається на лампі згідно з положеннями регламенту ЄЕК R37, і може становити 12 В або 24 В.

Випробувальна напруга, яка також визначається в цьому регламенті, є напругою, на яку розрахована лампа і на якій вона має забезпечувати відповідність вимогам усіх необхідних стандартів.

Наприклад, для ламп головного світла величина випробувальної напруги складає 13,2 В, для допоміжних ламп — 13,5 В, а для 24-вольтних ламп — 28,0 В.

Чи необхідно проводити утилізацію автомобільних ламп ОSRAM особливим чином?

Звичайні автомобільні лампи — лампи покажчиків повороту, стоп-сигналу, задніх габаритних вогнів і освітлення салону автомобіля — не містять небезпечних для довкілля речовин, тому не потребують особливих заходів при утилізації. Те саме стосується галогенних ламп.

Ксенонові лампи та мініатюрні флуоресцентні лампи (що використовуються, наприклад, для освітлення панелі керування або салонів автобусів) містять ртуть (приблизно одну тисячну грама у кожній лампі), тому вони мають утилізуватися належним чином.

Електронні компоненти системи освітлення, такі як блоки керування, мають утилізуватися як інші електронні відходи.

У Німеччині компанія OSRAM бере участь у системі утилізації пакувальних матеріалів. Тому на упаковці виробів OSRAM є маркування Grüner Punkt («Зелена точка»). Для утилізації цих виробів використовуються спеціальні контейнери.

Чому необхідно, щоб рівень випромінювання ультрафіолетового світла лампами для фар був мінімальним?

Для зниження ваги та заощадження коштів усе більше блоків фар головного світла виготовляються з пластикових матеріалів. Зокрема, з пластику тепер виготовляються майже всі прозорі частини фар нових автомобілів. Наслідки дії ультрафіолетового світла від ламп або сонця на прозорий пластик добре відомі: з часом він жовтіє і стає крихким, а за високої температури цей процес пришвидшується.

Лампи OSRAM з ультрафіолетовими фільтрами відповідають нормативним положенням стандарту ЄЕК R37 (за винятком ламп, що не призначені для експлуатації на дорогах загального користування) щодо граничних значень ультрафіолетового випромінювання, і тому можуть без обмежень використовуватися в пластикових фарах.

Лампи з такими фільтрами мають на упаковці позначку UV FILTER (ФІЛЬТР УФ). На самій лампі нанесена буква U. Усі галогенні лампи для фар OSRAM мають ультрафіолетові фільтри.